شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

آموزش پیرایش مردانه اورجینال
+ [تلگرام] «به نام خدا» از مرحوم حاج آقا مجتهدي نقل شد که ميفرمودند:  آقاي آخوند خراساني از آقاي حاج شيخ حسنعلي نخودکي اصفهاني خواست که او را موعظه کند. آقاي نخودکي گفت: مرنج و مرنجان! آقاي آخوند گفت: مرنجان را فهميدم يعني کسي را اذيت نکنم. ولي مرنج يعني چي ؟  چطور ميتوانم ناراحت نشوم؟ مثلا وقتي بفهمم کسي مرا غيبت کرده يا فحش داده چطور ميتوانم نرنجم؟! آقاي نخودکي گفت: علاج آن است که خودت را کسي نداني. اگر خودت را کسي ندانستي ديگر نمي رنجي!
من.تو.خدا
مرنج و مرنجان...@};- .
من.تو.خدا
به ميزاني که انسان عبد شود از مولا بودنش کم ميشود...اگر خدا رو بندگي کنيم خود به خود ديدن عظمت او باعث نديدن و حقارت خودمان خواهد شد... بزرگي ميکنيم چون بندگي نميکنيم...چون خدا و عظمتش را نمي بينيمولي فعلا براي يک معالجه اورژانسي بايد انسان خودش رو به تواضع بزند ولو متواضع نباشد...که براي ادامه کار خيلي به انسان کمک ميکنه...
من.تو.خدا
به قول حضرت زهرا سلام الله عليها خدا نماز را قرار داد براي از بين بردن تکبرحالا چي ميشه که نماز ميخونيم ولي باز تکبر هم داريم؟چون در نماز هم تکبر داريم...چرا؟چون در غير نماز گردنکشي و معصيت کرديم لذا توي نماز هم ادا در مي آوريم که تواضع داريم...تواضع در مخالفت با هواي نفس است و لاغير/التماس دعا..
عالي
من.تو.خدا
تشکر فاطمه بانو@};-
درب کنسرو بازکن برقی
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله فروردين ماه
vertical_align_top